SANT JORDI I TOT EL SOROLL DEL MÓN

Morning Sun

Avui, per Sant Jordi, us dedico, estimades amigues i amics, aquest diàleg entre la Marta i el Francesc al voltant d’un quadre de Hopper que trobareu en la meva novel·la “Tot el soroll del món” (Columna). Si us animeu a regalar-la, podeu transmetre a qui li regaleu la novel·la aquest missatge d’esperança contingut en el capítol 6 de la primera part. Bona Diada de Sant Jordi!

–    Quan ara et mirava –respongué distretament Francesc- pensava en un quadre de Hopper, Morning Sun. Em sembla una obra mestra. Vaig anar expressament a Ohio per contemplar-lo.
Marta no se’n sabia avenir. Per primera vegada en la seva vida, algú la comparava amb la figura d’una obra d’art. Definitivament, estava decidida a no deixar a escapar el tomb inèdit d’aquella conversa.
–    Carat, això és passió per l’art! I digues, què t’aportava aquest quadre perquè fessis un viatge tan lluny?
–    De tant en tant ho faig. Quan no suporto més el soroll dels cotxes pels carrers; el soroll dels crits perduts del vianants, el soroll de les aules, cansat del meu dia a dia com a quimèric professor de literatura, em regalo una escapada i em consolo amb la contemplació d’un quadre. Sí, cadascun dels meus viatges és la història d’un quadre. En aquest cas, em sobta la soledat d’una dona que s’està aixecant del llit i mira a través de la finestra de la seva cambra oberta a la ciutat. És com un símbol del despertar, de la necessitat de saludar el sol i disposar-se personalment a viure.
–    Un símbol de l’esperança? –interrogà Marta intrigada per la comparació establerta amb el quadre del qual volia saber més detalls.
–    No. Del moment previ a l’esperança. De l’espera, jo diria. És un moment subtil, difícil d’expressar. La paret clara, sense cap ornament. Els llençols nets i blancs, donant continuïtat a la blancor de la pell, però sense cap estampat. El món extern, allà fora. I la dona que s’ho mira tot i fa com un respir abans de posar en marxa el mecanisme de l’esperança que ens fa a tots llevar-nos definitivament del llit i sortir de casa.

Vicenç Llorca

Tot el soroll del món

Columna Edicions

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Novel·la, Tot el soroll del món. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

